Egy kis autó meséje

Blogom célja Pityu nevű kisautóm felújításával kapcsolatos információk megosztása a külvilággal. Ez az autó történetesen egy Polski Fiat 126P típusú jármű, melyet megpróbálunk minél jobban gatyába rázni. :)

Friss topikok

  • loska: Akkor nézzük át :) Lassan itt vagyok 30 éves, készen kell,hogy legyen :) (2016.09.04. 01:52) Egy lépéssel előrébb...
  • loska: @csajoska1982: :) Köszi! :) Hát a szín-kérdés most pont aktuálissá vált, hiszen kiderült, hogy le... (2010.12.22. 21:19) Események a lakatosnál
  • csajoska1982: Nah, rájöttem! :) Adminban menj a bejegyzések mellett van a "linkek" opció. Aztán "új link". És eg... (2010.09.23. 16:42) Most már én is blogolok! :) - Pityu ismét lábon!
  • loska: @csajoska1982: Nem tűnt el, bizti bug-os volt a net. :) Igen, a te esetedben én is fosnék, hogy ú... (2010.09.23. 15:06) Egy új élet kezdete...

Egy lépéssel előrébb...

2011.01.16. 16:52

szerző: loska

Végre ismét van egy kis időm beszámolót írni kisautóm hogylétéről, mellyel megint csak nagyon sokadt haladtunk az utóbbi időben.

Előző postomban említést tettem az oldalfalak felkerüléséről, szerencsére lehetőségem volt eljutni a tett helyszínére, és készítettem pár fényképet az új szerzeményekről. A képek nem a műhelyben, hanem a szabad ég alatt készültek, mivel kisautóm éppen friss levegőre vágyott. :) Na jó nem, lényegében arra az időszakra kicsit fel lettek függesztve a munkálatok, mivel Ferkónak akadtak más dolgai is, amit persze meg lehet érteni. Így Gyuszinak köszönhetően szépen le lettek ragasztva az ablakok, bízva abban, hogy a csapadék majd nem folyik be, és rohasztja el az egészet, hiszen akkor ugye sok hű semmiért... :) A látvány nagyon szuper volt, hiszen az orr részen kívül szinte késznek láttam Pityut, és elkezdtem látni a végét a dolognak. Már el is kezdtem neki mondogatni, hogy nemsoká megyünk haza. :) Ferkó terve az volt, hogy karácsonyra befejezi, de egyéb okok miatt ez kicsikét eltolódott, persze ez sem probléma, hiszen pénzgyűjtés van ezerrel!

Mivel karácsony előtt pár nappal a szülinapom is lezajlott, így ismét szert tettem szupcsi ajándékokra, melyeket Gyuszitól, és KG-éktól kaptam, mégpedig flokkolt műanyag belső részek, első futóműhöz egy-két dolog, illetve tömítőkészlet formájában. Az ajándékoknak tökre örültem, hiszen még nagyon sok minden kell a kisautómhoz, és ezekkel a dolgokkal is egy-egy lépést haladok előre, úgyhogy utólag is köszi szépen! Ezen kívül Somáéktól kaptam egy üveg mézes málnát, melynek Szilveszterkor jutott nagy szerep... ... ... :) A karácsony is nagy segítség volt Pityu építésében, hiszen anyumtól is, és tesómtól is pénzt kaptam, melyet befektettem a lakatos munkába, így már csak 10 év mire kifizetem... :) 

Nagyjából másfél hete a munkahelyen voltam, és kaja szünetben kaptam egy hívást Gyuszitól, hogy Ferkó felrakta a homlokfalat, és a sárvédőket, így igazából már csak pár dolog, és kész a kocsi. Örömömben ugráltam a folyosón, persze nem nézett senki hülyének... :) Másnap el is mentünk megnézni, és csodálatos látvány fogadott, hiszen kívülről teljesen kész volt a kis drága. A legelején amikor belevágtunk, azt hittem, ha kész lesz, össze-vissza színű lesz, jujj, szegény, hogy fog kinézni. Ennek ellenére alig vannak eltérések, és nem is nagyon látszik, hogy mennyi elem lett kicserélve rajta. Pityu ott várt engem teljes pompában, persze a vigyor le sem olvadt a számról, lelkesen a kisautót simogatva, végre tényleg szívből mondhattam neki: nemsoká hazamegyünk! :) Még bejelölgettük filctollal a horpadt részeket, melyeket ki kell igazítani, illetve a jobb oldali belső dobnál kellett még akkor foltozni, és kész is.

Vasárnap még elvittem Ferkónak a hiányzó lemezt, és január 12-én Gyuszi örömhírrel fogadott, miszerint közölte, KÉSZ A KISAUTÓM!!! :) Hihetetlenül jó érzés, hogy egy lépéssel előrébb járunk. Igaz, még nagyon sok dolog van hátra, köztük ugye a fényező is, akinél valószínűleg megkapja Pityu végleges színét: a gyöngyházfehéret. Egyelőre ezt a színt tartom legkézenfekvőbbnek, mivel a gyári színe fehér, de mégis kicsit modernizálok rajta. Macis felnivel szerintem ez a szín elég jó lesz! :) Ettől függetlenül ha valami közbe jönne, van még egy-két jó szín a tarsolyomban, de ez még a jövő zenéje...

Remélem mindent leírtam, amit szerettem volna, Pityut jövő héten hozzuk majd el a lakatostól, de sajnos anyagi okok miatt nem tudjuk egyből a fényezőhöz vinni, :( így előre is köszi Gyuszinak a garázsban tárolás lehetőségét! (Szerencsére a garázs tőlem nagyjából 5 percre van, így bármikor leszaladhatok megtekinteni a kis jószágot! :) )

Valószínű a pénzgyűjtés miatt most megint egy ideig nem fogok tudni írni, mivel stagnálni fog kisautóm állapota, de amint történik vele valami fontos, egyből le fogom jegyezni! Addig is köszi mindenkinek, akit érdekelt, mi is zajlik velünk mostanság! :)


UI: Két polskis kollégánknak, Chrisnek és Norbinak pedig nagyon sok sikert a Budapest-Bamako táv megtételéhez!!! Büszkék vagyunk rátok srácok, csak így tovább!!! :)

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://losi126.blog.hu/api/trackback/id/tr392588181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ogy 2011.01.16. 17:22:31

Képen már-már gyárinak hat ez a sárvédő. :)

De rohadt sok munka lesz még azért ezzel. Lassan nem ártana átfutni, hogy mi kell még hozzá.

loska 2011.01.16. 17:46:35

Hasonló gondolatok már az én fejemben is megfordultak... Le kell pakolni fentről, hogy mik vannak, meg mik nincsenek... Nagyon sok meló még... :(

Sárvédővel nekem sincsen bajom, remélem ilyen marad!

Pety@ 2011.01.16. 18:56:21

Na, jól van, azért halad a kisautó! Az egyik leglátványosabb részen vagy túl! Tök jó! Másik majd a fényezés lesz.
Nyárra azért elkészül? :)

loska 2011.01.16. 20:52:30

@Pety@:
Bizony, szép lassan haladunk! :) Nyárra tervben van, hogy készen legyen, de ez sajnos sok mindennek a függvénye... Mondjuk eddig eléggé biztató, hogy a lakatos munka is viszonylag gyorsan, 4 hónap alatt lezajlott. De sajna amíg ennyi a fizetés, addig nem nagyon tudok tovább haladni... :/
Nyári talira pedig már jó lenne ismét Pityuval menni! :)

Pety@ 2011.01.16. 21:31:21

@loska: Igen, én is pont a nyári talira gondolva kérdeztem a nyarat. Szorítok, hogy összejöjjön! ;)

Zotyó 2011.01.17. 17:18:52

Szépen dolgozik a lakatos, de gondolom az alapanyag se rossz minőségű. :)
Az orra különösen tetszik, hiszen a legfontosabb illesztés szép így képről. :)
Látom asbo szett itt is befigyel, én is ezzel rakom össze a motort, meglátjuk milyen lesz, ránézésre elég jó minőség.

kisbödi 2011.01.21. 12:04:34

@loska: Gratula a lakatos melóhoz jól sikerült,nekem pl a homlokfal nagyon tetszik mert az illesztése jól sikeredett,és elég igényes minden a sárvédők és a küszöb is
Nagyon sok boldogságot a kiskocsihoz csajjjjééé:))

csajoska1982 2011.02.06. 17:15:51

Szupika!!! Hallom, azóta már el is hoztátok! Az enyémhez képest egész gyorsan elkészült a lakatolás! :) Hamarosan beérsz engem! :D
A fényezéshez meg sok sikert!!! Kíváncsi vagyok, milyen lesz!!!
Hova viszed fényezni? Azt már tudod?

loska 2011.02.07. 18:54:04

@Zotyó:
Köszi! :) Az illesztés szerintem is tök szép lett, bár nekem úgy tűnik, mintha az egyik oldalon egy induripindurit nagyobb lenne a hézag. Persze én nem értek hozzá... :)

@kisbödi:
Köszi neked is! :) Egyelőre még nem vagyunk annyira boldogok, de most már legalább közelebb van, és gyakrabban látom! :)

@csajoska1982:
Jaja, már elhoztuk, Gyuszi garázsában tanyázott le, ahol így ránézésre senkit sem zavar. :)
A fényezést elvileg az csinálja, aki Robert Gedeon metálzöld póckiját is fényezte, valami rokoni kapcsolat van köztük, de nem tudom pontosan micsoda. :) Asszem a sógora. :) Szerintünk ő nagyon szépen dolgozik, és ígéretesnek tűnik a munkája.

loska 2016.09.04. 01:52:58

Akkor nézzük át :) Lassan itt vagyok 30 éves, készen kell,hogy legyen :)
süti beállítások módosítása